Dagelijks archief: december 31, 2006

een nieuw jaar

een nieuw jaar… wat maakt het uit ?

Goede voornemens worden gemaakt, er wordt gevierd en gewenst en ge… maar uiteindelijk wat is het verschil tussen december 2006 en januari 2007 ?

Helemaal niets. We schrijven nu een 7 i.p.v. een 6. Het maakt allemaal niet zo’n verschil.

Wordt het een beter jaar of een slechter jaar ?

Ik denk dat ‘het lot’ dit bepaalt.

Wij kunnen alleen maar ons uiterste best doen om er iets goeds van te maken, en voor de rest ondergaan… 

honger ?!

en morgenavond kom je dan bij ons eten en nieuwjaar wensen hé, zei ze.

eten… wil je er a.u.b. over zwijgen want m’n buik doet me nu al pijn als ik bedenk dat we vanavond lekker uitgebreid gaan eten, morgenmiddag traditionele afspraak voor fondue en dan morgenavond… weer eten, pfff, téveel van ’t goeie maar we kunnen er niet aan ontsnappen.

afscheid van een vriend(in)…

Zo zielig, ons Sofietje is stervende…

Ze ligt sinds gisteren op de bodem maar heeft geen kracht meer om te eten, te zwemmen.

Ik wou dat ik ze kon helpen. Ik kan het zo slecht aanzien maar ik vrees dat ze 2007 niet meer zal halen. Alhoewel we gisteren dachten dat ze de 31ste ook niet meer ging halen.

Ze staat nu midden op de tafel, bij de kinderen die volop aan plakken, schrijven en kleuren zijn.

Zo voelt ze zich misschien niet alleen. Zo is ze omringd door diegenen die ze zo lief hebben. En zijn ze erbij als ze haar laatste adem uitblubt… ocharme, dat beestje.

Ik heb het al heel mijn leven moeilijk met afscheid nemen van huisdieren.

De laatste jaren hebben we er geen meer en nu doet me zo’n klein onozel visje mij ook nog wat, pffff.